Tänkte ha mitt försteg nära slutstegen och cd-spelaren närmre lyssningspositionen.Vad tror ni om långt avstånd mellan cd-spelare och försteg (ca 5 meter)? Kommer troligtvis köra balanserat. Är det bättre att ha försteget nära cd-spelaren?
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
Jag har mina slutsteg mellan högtalarna och anläggningen en bit ifrån. Jag väljer att ha de långa kablarna mellan försteg och slutsteg men det ligger ingen djupare utvärdering bakom det. Anledningen att det blev så är att jag behöver kunna justera volymen snabbt när jag håller på med vinylspelaren.
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
Har man dessutom grejorna annan stans än mellan högtalarna kanske det är mindre som förstör för ljudet där också. Har upplevt att om man tillex har teven mellan högtalarna försämras ljudet en hel del. Varför inte ha de som Pac. Snyggt som tusan och både försteg och CD inom en armslängd.