Atombombsplattan tyvärr bara i mono numera. Ja det är märkligt jag har skivan i originalpressning i röd vinyl och i stereo. Dessutom har jag samma skiva i svartvinyl köpt i slutet av 60-talet också i stereo. Nu när EMI tagit över masterbanden från Roulett då är cd-skivorna plötsligt i mono. Jag har lyckats att få tag på en fransk utgivning av cd:n som är i stereo. Man kan ju undra hur allt detta med olika masterband har gått till?
Är ingen jazzkännare men Louis Armstrong är underbar att lyssna på. Benny Goodman en annan, klarinettist om jag minns rätt. Storbandsjazz tycker jag är helskönt och där finns väl en hel drös att botanisera i:Duke Ellington, Count Basie, Glenn Miller, Tommy Dorsey(Vars bror hette Jimmy, tror jag), Buddy Rich, Woody Herman+ många till. Ett svenskt band som var stora på 50 och 60-talet var Harry Arnold med orkester. Tror bandet först hette Sveriges radios studioorkester eller något sånt. Lycka till!
Då 1955 när sverige fick FM radio så spelade Harry Arnolds radioband i radion på premiären. Jag har själv en digital kopia av premiärsändningen. Det gick också en hel serie entimmes program om och med Harry Arnold i radion någon gång i början av 90-talet. Programmets producent var Martin Holm om någon skulle vilja söka programmen.