Öhmans filter fungerar bra. Har det själv i min egna hörlursförstärkare. Hur den fungerar (cross-feeden) finns nog bara som en artikel i MoLten. Vilket nummer anges i den översta länken som KB har gett.
Har förövrigt själv fastnat i Elektronikträsket nu... Måste bara läsa, läsa, läsa...
Lycka till K.B.
Jag har byggt klart två lurstärkare, Morgans HA1 och Cmoys enkla som finns på headwize.com, har en Grado RA1 på g också... Öhmans filter verkar intressant! Spelar det någon roll vart man sätter filtret, före eller efter förstärkaren?
Filtret (Öhmans och troligen alla andra crossfeed-filter) måste drivas lågohmigt och driva något högohmigt. 4 opampar som är kopplade som buffertar fixar detta lätt.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Filtret (Öhmans och troligen alla andra crossfeed-filter) måste drivas lågohmigt och driva något högohmigt. 4 opampar som är kopplade som buffertar fixar detta lätt.
OK, jag hittade detta filter och antog att det bara var att sätta det före eller efter stärkaren...
Hur stor blir skillnaden med ett crossfeed filter? Jag har aldrig lyssnat med ett inkopplat. Har läst att vissa(många) crossfeed filter gör mer skad än nytta, stämmer det?
På Morgans förstärkare så var det en dämppot före en AD845, eller? I så fall så sätter du bara en icekinverterande buffert(OPA2134 kanske) efter poten och så sätter du crossfeedfiltret imellan bufferten och AD845'an.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion