HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Element förslag till Golvhögtalare...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kiwi
Starting Member

11 Posts

Posted - 2002/07/04 :  20:32:00  Show Profile Send kiwi a Private Message
Tjenare...
Alldeles nyligen byggde jag en ny Sub/bas till hemmabio´n http://www.dvdforum.nu/galleri/index.asp?act=sg&id=8257 (för den som vill se) och jag blev mycket inspirerad av att fortsätta bygga vidare med ett par golvhögtalre (i samma design) som frontar..
Jag tänkte andvända två 6.5" bas/mellan i varje låda och en diskant givetsvis.. Delningsfilter fixar jag själv (såklart)... Jag tänkte asså fråga om ni kan ge mig lite råd om vilka element jag ska andvända.. Har kollat lite löst på Ljudia och hifikit men inte hittat nått som jag fastnat för... Priset tillsammans för elementen bör ligga runt 4000-5000kr...

Tack på förhand...

En liten höna ska inte värpa ett för stort ägg för då kan den bli splapp i baken..

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/07/04 :  23:23:18  Show Profile Send JM a Private Message
jag kan rekomendera 2 olika 6,5'or från Seas, P17RCY och CB17RCY ! Dom tycker jag att det låter gott om ! Dom trivs i lådor på mellan 10 och 15 liter basreflex...Ganska billiga dessutom ! Det finns även ett nyare element som jag själv är nyfiken på, T17RE ! har aldrig hört detta spela, men jag har hört dess "lillebror" 5-tummaren P14RCY PH som jag tycker låtit bra..

Mvh/Janne
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/07/04 :  23:27:03  Show Profile Send n/a a Private Message
Prova Peerless HDS 182 Phase 6,5" bas/mellan. Låter helt suveränt tycker jag... jag tror att det finns en till variant av den modellen fast utan fasplugg, man borde få ut lite mer bas av den.
Go to Top of Page

kiwi
Starting Member

11 Posts

Posted - 2002/07/05 :  17:25:12  Show Profile Send kiwi a Private Message
Intressant helt klart!!! Har redan spanat in Peerless basarna men det blir isf. fastplugg varianten.. Bas har jag så det räcker...
Spanade in Seas G17RE/P oxå.. vad tror ni om den??

En liten höna ska inte värpa ett för stort ägg för då kan den bli splapp i baken..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000