Vi hittade en död "kramorm" (vet inte art) i vår sjö utanför huset förra sommaren. Den var ganska rejäl, säkert 7-8 cm tjock. Sanslöst att man kan göra så här, inga djurvänner precis.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Asiatiska ormar klarar inte en vinter här men vissa arter av Skallerormar o Majssnokar skulle säkert klara av att bo i södra Sverige. Det skullle inte behövas många ormar för att ett bestånd skulle bli till.
I Florida har dom dessa bekymmer med Asiatiska ormar som har snurrat upp faunan totalt.
Men bara idén att släppa lös ett livsfarligt djur finner jag inte ord för
Kommer ihåg diskusssionen som jag hade med min bror för att avråda honom från att skaffa en leguan. Apropå att djuren ofta blir större än man tror. Mvh Kristofer
Så rätt så ! En liten nyfödd Tigerpyton är 30 cm ungefär o tjock som ett finger när den kläcks. Men mycket mat så är den 3 meter efter 1 år o tjock som en överarm !