Jag hörde från en kamrat att det idag tydligen är lite svårt att köpa nya kassettband. Då slog det mig att jag har en bunt nya oöppnade band liggande: TDK AD TDK SF BASF Chrome Super II BASF Chrome Maxima II Sony HF-ES Sony UX-S
Finns även 10-20 nya minidisc JVC, TDK, Sony.
PM:a mig med ett skäligt bud vid intresse!
JVC Mini Radio Cassette Recorder MR-200L Sony Walkman WM-DD22 (kult-walkman i aluminium!) Prisidé: 300kr för båda.
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
Kan verkligen en kassettspelare vara bättre än en DVD-spelare. En kassettspelare har ju alltid högre distorsion och om det nu skulle vara bra med det. Nej det är ju också så att kassettbanden mättas tidigare ju högre upp i frekvens man kommer. Det här gör ju att musiken låter lite mjukare i diskanten jämfört med CD eller DVD. En annan sak som också är viktig att komma ihåg är att man får ett ökande fasfel med en stigande frekvens. Det här fenomentet gäller f.ö. alla analoga banspelare.