Efter att under en längre tid levt utan SACD-spelare börjar det åter suga i "SACD-tarmen".
Jag har ett antal SCAD-skivor och visst kan jag spela dem i min CD-spelare, men har du en gång lyssnat på SACD vet du att det inte blir riktigt samma sak i en "vanlig" spelare.
Då jag vet att det här på HF finns mycket kunskap ber jag er nu om förslag på lämplig SACD-spelare (2-kanlig). Budgeten ligger runt 10-15.000 SEK.
Tack på förhand.
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Xindak skall väl ha en riktigt bra spelare för SACD?
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
Xindac har en modell som heter SCD-1, den spelar SACD och har rör på utgången har jag för mig. (Gillar dock inte skivor med kopierings skydd, den får "hicka" då)
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Jag vet av egen erfarenhet att en del "mindre" tillverkare haft problem med mekanik och programvara som de är tvugna att köpa från de stora drakarna........
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Köp en beggad 2 kanalare - typ Sony SCD 555 ES eller SCD XA777 ES - fina maskiner som låter mkt bra, sanslös byggkvalitet och mekanik - dessutom går de att uppgradera hos VacuumState...
Vill du ha bättre ja då är det nog Krell, Accuphase eller McIntosh som gäller...
Själv funderar jag på att byta ut min SCD 555 ES till den nya McIntosh MCD 201 - SACD/Cd-spelare, 2 kanaler med inbyggt försteg