Signal- och högtalarkablar är från Neotech och strömkablarna från nätlisten är Transparent och till nätlisten är det Supra.
Är nöjd med ljudet och det enda jag skulla vilja anmärka på är ljudbilden som jag inte tycker är hög nog och en gnutta mer dynamik i tyngre låtar hade varit trevligt.
Så till frågan; Vad tycker ni skall uppgraderas för att komma till nästa nivå så att säga? Är nämligen själv lite osäker på vilken del som är "flaskhalsen" och skulle uppskatta lite tips och råd.
Det krävs dubbla effekten för 3 dB starkare ljud, så det gäller att uppgradera ordentligt för att du ska märka någon skillnad i kontinuerlig klippnivå.
Jag har läst att höjd är svårt att åstadkomma rent inspelningsmässigt, så du kanske inte ska gråta så mycket över den aspekten (källa). Du kan experimentera lite med diffusering mellan högtalarna för att se hur ljudbilden påverkas.
Utan att veta hur ditt rum ser ut skulle jag råda dig att arbeta med akustiken i första hand. Är du säker på att du funnit den helt optimala högtalarplaceringen ännu. Vis av erfarenheten kan jag nämna att jag förnärvarande laborerar för att hitta den bästa (av resten av familjen tilåtna) placeringen för mina högtalare, när jag flyttade isär dem 8 cm för att få till en perfekt triangel mellan högtalare och lysningspositionen öppnades ljudet upp på ett sådan sätt att jag bara satt och skrattade för mig själv över skillnaden.
När du gjort de akustik åtgärder du vill/får göra kanske du eventuellt skulle prova en annan Cdspelare då vissa (har ej hört den själv) anser att den drar åt det mjukare hållet, byt dock inte bort den innan du provat allternativen.
Gillar du ljudet från primare skulle jag definitivt titta på bättre Primare förstärkeri, A30.1 (I30) integrerad eller PRE30 (eller I20 som försteg) och A30.2 Har själv gått från I20 till A30.2 och det är en stor uppgradering i linje med dina önskemål.
Det är förvånande hur bra billigare elektronik kan låta om de placeras i ett rum med bra akustik. Har själv erfarenhet av detta. Så där tror jag finns mycket att hämta. Samt naturligtvis: placering av högtalare vilket gör också stoooooor skillnad.
Tycker nog att dina grejor håller så pass hög klass att du bör få ett klart respektabelt resultat. Men det är klart, en Primare I30 är i mitt tycker ganska rejält mycket bättre än I20...
Tack för alla råd! Akustiken kan jag inte göra så mycket bättre än vad den är för tillfället. Det får jag ta när det är dags för nästa boende. Får fundera lite.... Men tack för hjälpen. /Peter