Är i stockholm tills på fredag och hade väl kanske tänk att få tränga in ett litet besök på någon hifibutik och få lyssna lite trevlig hifi. Tja om det råkar vara någon butik som vill vara vänlig mot en stackars norrlännin som är på vift i storstan så kan dom skicka ett pm
annars tar jag mot allmänna rekomendationer här i tråden
Hej Samuel! Varför inte knalla in till Ljudmakarn och lyssna På Atohm Ghibli en liten golvhögtalare för knappa 15OOO kr ... Nyligen inkomna och enda paret i Sverige..... Tillräckligt bra för att motivera ett besök! Sedan finns det ju en massa andra godbitar i butiken!
Dahlberg jag är vilse som aldrig förr.. Tanken är att jag ska söka jobbet i veckan.
Jag ska göra mig tydligare. Är inte intresserad av att lyssna på högtalare för 15000kr.. kanske 150 000kr då brukar lådhögtalare låta skapligt.. inte bra men lyssningsbara.
Nu vet jag inte vad du är ute efter, men att bläddra bland plattorna på Vinylbutiken brukar var trevligt, Hittar man nå't kan man gå till HiFiArt som ligger ett stenkast därifrån och testa sitt inköp.
Jag är ute efter en hifiupplevelse.. Nicklas Nord eller Öhman är väl två man vill besöka. Öhman hoppar jag dock över att ens försöka besöka denna gång då jag känner att man kanske skulle behöva ringa två veckor i förväg till honom så att båda kan planera in lite tid då jag förstått att han är en väldigt upptagen man. Nicklas Nord borde väl kunna bjuda en lidande norrlänning på kaffe :P
Besökte iaf hifiklubben och lyssnade på 802orna.. De hade potential att kunna låta riktigt bra. Rummet var inte mycket att hänga i granen men man anade ändå att de skulle kunna prestera bra för att vara lådhögtalare i ett bättre rum. Skulle jag kunna äga ett par? Mjo det tror jag nog. att analysera sönder min 30min långa (korta) lyssning är ingen ide då rummet inte gjort de rättvisa.. Men bättre än hemma? inte på flera mil.