Skumt med så ljumt intresse för denna ypperliga maskin...
Detta är en musikförmedlare av rang - den kan även spela upp DVD-video men det är inte där krutet har lagts. Ingen HDMI, eller liknande - men däremot 4 st dacar, vikt på 15 Kg och byggd som en stridsvagn - spelar DVD-audio och SACD med bravur och ligger inte långt efter på vanliga cd-skivor heller - spelar dessutom Mp 3 .
Det är min gamla maskin och jag gav 15.000 kr hos ljudmakarn i Sthlm 2003 - spelar i princip lika bra som min nuvarande Sony SCD 555ES - nu finns den till salu för kaffepengar - jag fattar ingenting
Jo precis - och det var ju liksom där nånstans min frågeställning började...
quote: Skumt med så ljumt intresse för denna ypperliga maskin...
När man väger in hur utvecklingen har varit och vad man kan få för samma pengar idag så anser jag att den ljudmässigt borde kosta 6 - 7.000 Kr begagnad - varför det är så ljumt intresse vet jag inte, möjligen kan det bero på den simpla videodelen - men denna är som sagt en ren bonus och den går dessutom att stänga av.
Du kommer inte få samma ljudkvalitet på en ny spelare för 6 - 7.000 kr (förmodligen måste du betala en bit över 10 KKr eller mer för att komma i närheten), men valet är som sagt köparens och inte mitt
Märk väl att jag talar av egen erfarenhet utan vinstintresse, har ni andra hört denna överhuvudtaget