Den har inte uppdaterats på länge och jag är därför beredd att överlåta den till en grupp människor som kan sköta och uppdatera den.
I första hand bör nya modeller från dom senaste två åren läggas in.
Kanske en grupp inom HiFiforum skulle kunna ta på sig det? Jag tror att det bästa är om det är ett antal personer som delar på ansvaret, tex grupperade efter tillverkare eller högtalartyp.
För att göra det bör man vara högtalartokig, noggrann och envis.
Det vore helt OK att uppdatera hela användargränssnittet också. Någon forma av webdesigner skulle alltså kunna ingå. Innehållet, högtalardata, ligger i en accessfil och kan därför exporteras till valfri databas.
Nya exportrutiner för diverse program vore också bra.
Jasså, en känd hemsidas ägare är medlem i Hififorum!
Välkommen!
Jag skulle gärna vilja se databasen rakt av med alla element i bokstavsordning rakt under varandra. Det är lite jobbigt att mata in siffror för att ta fram ett element.
Jag tänker inte lägga ner den. Men mina förstärkare tar all tid och lite till så att uppdatera högtalardata är mer än jag hinner med.
Men jag tycker att det är synd om sajten inte hålls aktuell med nyheter och därför vore det bra om andra kunde rycka in. Jag vet ju att den är uppskattad och har gott om besökare från hela världen.
Vi får väl se om några nappar. Ni som är intresserade får gärna maila mig.
På sätt och vis är den redan som Wiki. Det går att ändra på data i redan inmatat.
Jag tycker upplägget skulle vara så att man på ett enkelt sätt skulle kunna mata in nya element ungefär som en gästbok men att det inmatade sorteras efter element osv. Man skulle också kunna mata in sina omdömen för varje element. Dvs det skulle finnas en "gästbok" kopplad till varje element.