Jag skulle behöva lite råd angående diy-förstärkare. Jag letar efter något som skall driva ProAc-kloner. Jag har inga behov av att spela skjortan av grannarna. Vad finns det för enkla byggen som rekommenderas? Budget är ledordet.
Naturligtvis har jag kikat lite på gainclone men tvekar om effekten räcker. Även kikat lite på LM4780-byggen...
Ska du ha det billigt och enkelt så kika på byggsatserna hos electrokit.se De har ett par byggsatser med LM1875 (sägs låta bäst av alla chip) och TDA...nånting med lite högre effekt. Två kanaler plus nätdelskort blir inte särskilt många hundralappar och om du inte har möjlighet att etsa kretskort så är byggsatser suveränt. De har förresten nån byggsats på ett diskret uppbyggt slutsteg som ger 70W per kanal också.
Jag ska påpeka att jag inte har något eget intresse av att göra reklam för elektrokit, men letar man billiga byggsatser så ska man definitivt titta in hos dem. De har ringkärnetrafos med lite udda spänningar också till bra priser, men dessa brukar ta någon vecka att få hem.
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"