HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till Förstärkare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2006/10/20 :  09:52:54  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Hej, Jag har en fråga: Jag har 2st förstärkare, varav en rörförstärkare, som jag använder just nu, för att jag tycker att allt låter mycket bättre med den. Men nackdelen är att den bara har 2 st ingångar. Den andra förstärkaren (HK 970) har en sk Pre Out, som man kan använda att koppla till en annan förstärkare, men båda är integrerade. Min fråga är: kan jag använda HK:n som förförstärkare och rörförstärkaren som slutsteg? Pre Outen kan ställas mellan -3 till +3 dB, spelar det någon roll hur den står?
Hoppas på svar.
MVH Revoxarn

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/10/20 :  09:58:46  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Har rörförstärkaren ingångar direkt till slutsteget? I så fall verkar det ju smidigt. Annars känns det knasigt att först förstärka signalen i HK-försteget för att sedan dämpa den och stoppa in den i rörförsteget. Kanske smidigare att istället ha någon form av enkel RCA-växel före rörförstärkaren?

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2006/10/20 :  15:07:42  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Ja det verkar ju bra, men jag har ju RIIA i HK:n så att jag kan använda vinylen.
MVH Revoxarn

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000