Ja, mayro, de spelade faktiskt betydligt bättre än mina 937:or spelar nu. Man kunde spela riktigt riktigt högt och de bara "gosade" sig att få sjunga ut ordentligt. Basen var den bästa jag haft innanför mina dörrar, MEN jag måste ju hoppas att 937:orna kommer att bli bättre. Jag kan höra att det finns potential för ett mycket bra mellanregister och diskant (när de är inspelade), men basen kommer aldrig att komma upp till nivån med F30:orna. Snyft!
Dan Dina revel var fruktansvärt trevliga högtalare.. lena o jag talade mycket om just detta efter besöket hos dig..Hur dom imponerade med sin bas och fina balans i klang.. Hur släppet kom ur dom....
men men. Du får trixa vidare så finner du ev din ballans ljudmässigt....
Får man gissa vilt tror jag att mellanregistret är bättre på JMLab än på Revel men att basen är betydligt mer påtaglig i Revel. Diskanten är säkert luftigare hos JMLab men även mer påträngande och analytisk. Jag hade valt Revel, om jag hade haft så stort rum som krävs.
Jag tror ínte att kraften är problemet, JMLab är ju kända för att göra lättdrivna högtalare. Revel kräver säkert mycket mer kraft. Problemet är att JMLabs högtalare är ganska basfattiga i grunden. Däremot brukar basen vara rapp, dvs av bra kvalitet men inte kvantitet. Frågan är vad man vill ha samt tycke & smak.