Den enda dämpningen i låda är 20mm akustikplatta (gullfiber med papper på båda sidor) på alla väggar i lådan,limmat med vitlim. Och lite ull i sista biten före mynningen.
Nja....vet inte...jag har fipplat rätt mycket med BSC-kretsen på mina bredbandshögtalare...har blivit betydlig bättre...men å andra sidan har jag "velat" rätt mycket gällande komponentvärdena....justerat å ändrat varit nöjd ett tag..ändrat igen efter ett tag osv..
Edit: Röd text
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
quote:Den enda dämpningen i låda är 20mm akustikplatta (gullfiber med papper på båda sidor) på alla väggar i lådan,limmat med vitlim. Och lite ull i sista biten före mynningen.
Har du provat att dämpa med ull precis bakom elementet och skippa ullen vid mynningen Kan vara värt ett försök....
Nu blev det annat ljud i skällan jag limmade i en bit bitumen Invändigt i taket på lådan i en böj ner på ryggen,samt mer isolering så att gången blev smalare. Borta är den hårda diskanten Nu låter det som en högtalare Innan var det mera åt megafon