HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Kenwood DP-7030
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/11/11 :  12:19:00  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Hej

Jag har en äldra CD, en Kenwood DP7030 som har en defekt analogdel, men den digitala uttgång funkar fint.

Nu tänker jag om jag skall slänga den eller eventuelt modificera den så jag kan använda den som rent drev. Varför jag kunne tänka mig att använda den är tx. mycket snyggare än en modern 450;- DVD, en jätte tyst låda når den öppnar/stänger, en fjer som funker.... även på mera än 1 meters avstånd.

Jag har fn. en Sony DVP-NS905V som jag spelar CD'er på (användar den bara som drev), kanske jag hellere skal modificera den? Men om Kenwooden kan komma att spela fint för en mindra summa så tycker jag det var vart forsöket.

















Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/11/16 :  01:26:09  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Är den för gammal att göra något åt?


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000