HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Behöver hjälp med ett trasigt Thule försteg!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2006/11/15 :  19:44:23  Show Profile Send Beyer a Private Message
Hej!

Usch lite tråkigt att man som andra inlägg på detta underbara forum, det första var min presentation, skall behöva skrika efter hjälp. Men det är lite kris! Mitt älskade Thule space 250 försteg har gått sönder. Symtomen är att bara den högra kanalen på den balanserade ingången fungerar. Sedan har övergången mellan de olika ingångarna blivit helseg när man skall byta till en annan ljudkälla. Dessutom så knäpper det till fruktansvärt i vänster högtalare när jag skall byta till en annan signalkälla. Usch och elände. Finns det någon som känner igen detta problem och/eller var man kan vända sig för att hitta en reparatör?

Är oerhört tacksam för eventuell hjälp!

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2006/11/15 :  19:53:42  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det är ju HiFi-Klubben som har agenturen så det är väl dit du normalt bör vända dig för reparation. Om du sedan är beredd att betala den kostnaden det för med sig är ju upp till dig.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/15 :  20:09:00  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Eller om du vågar/vill/kan öppna locket och se vad som har lossnat...
Låter som mitt försteg betedde sig innan,det var bara en knäckt lödning till rca-kontakten.
Jag hade lite för tunga sladdar tydligen.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2006/11/15 :  21:27:03  Show Profile Send Beyer a Private Message
Har provat att öppna locket. Inget jag kan se direkt med min syn som skulle vara trasigt.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/16 :  00:14:27  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
kika på xlr-anslutningarna om allt ser likadant ut i bägge kanaler, motstånd som ser lite brända ut och eventuella kondensatorer,som ser ut att vara "svullna".Då e dom på väg att smälla,oftast.
Dom brukar läcka oxå då...

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2006/11/16 :  07:48:58  Show Profile Send Beyer a Private Message
Kan ej se att någon komponent skulle vara trasig. Men det kan ju vara jag som tittar på fel saker med. Skall prova med att lämna in det för lagning.

Tack för alla tips än så länge!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000