Jag var nere på loppis och fyndade lite skivor för några dar sedan och kom bland annat hem med en Marie Bergman från -89. "Kärlekens ansikte" heter den och jag blev mycket positivt överraskad. Hur ser hennes övriga karriär ut, är det något särskilt man skall kolla efter?
Marie har även gjort ett par,kanske mer, inspelningar på senare tid på det danska skivbolaget STUDS som är kanonbra och har även fått kritik därefter. Kolla in www.sundance.dk. Mvh struts
Marie har tyvärr inte rönt den uppskattning hon förtjänar! Hon har gjort många bra skivor. Tyvärr (dock tur för oss) hittas hennes skivor ofta i rea-hyllan. Kan tyvärr inte hjälpa till med titlar just nu, men ger henne gärna mina rekommendationer !
Jag köpte "kärlekens ansikte" för många år sedan. Spelar den ibland för den är jäkligt bra, både textmässigt och musik. Såg den i en reaback för 39 kronor förra veckan. Min tanke: hur mycket lika bra musik finns det här, bland hundratals skivor och(för mig)okända artister, för 39 kronor? Ågren... MVH
Hon har gjort en skiva som jag tror heter Fruits. Riktigt trevlig om man gillar vocaljazz. Sedan borde det väl finnas något tillsamman med Sveriges kanske bäste manlige sångare, Roger Pontare. De turnerade och gjorde melodifestival ihop för x antal år sedan.