på www.amusicdirect.dom hittade jag denna skiva PATRICIA BARBER/COMPANION *XRCD* frågan är nu bara om jag verkligen måste betala 30$ plus frakt för den??? finns den inte i Sverige nånstans
om du kunde göra liten google sökning ville du hitta tilbud på utgivaren av XRCD version first impression music's sajt vidare vill du hitta namn och telefon till svensk distributör i stockholm
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Jag beställde JVCXRC-0216-2 (Debussy: Iberia - Reiner) hos Skivhugget förra året (när dollarn fortfarande stod i över 10 kr) och fick betala 319 kr. Det är inte alltid så smart att handla på postorder från USA på egen hand och åka på frakt+tull+moms (pris hos www.xrcd.com $30)! Kolla (och stöd!) våra lokala handlare när det är motiverat.
En fråga i sammanhanget; Vad är XRCD för något? Skillnad mot vanlig CD? Förklara gärna för en novis. Är det speciella skivbolag som ger ut "samma" skiva men med bättre ljud eller?
Det är en speciell teknik som JVC använder sig av när dom återutger äldre inspelningar,fö.en väldigt bra teknik ljudet ifrån en XRCD är mycket bättre än en standard dito. Mvh