Både genom hörlurar och genom mina högtalare hörs ett svagt brus i vänster kanal. Jag tror det kommer från försteget, ett Audio Innovations 800C. Min misstanke är att det kan vara dags för ett rör-byte, ni som är mer insatta...kan det vara orsaken. Det har uppstått på senare tid.
Om det är oxid - kan man då inte prova att bara dra röret upp och ner några ggr i stället för att byta båda...?
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Ja, de har samma pinkonfiguration så man kan byta åt andra hållet utan risk. Vet inte hur det är med ditt försteg men risken är om man lastar trafon för hårt så den överhettas.
Nån som har nåt tips om hur man kollar upp hur det ligger till med om försteget klarar de rören eller ej? Som jag förstått det så är inte Audio Innovations samma företag längre.
Var inne o kollade på den här sidan: http://www.borderpatrol.co.uk/ai2.htm , och enligt dem gick det att ersätta ECC88 med oN1P utan modifikationer. Bernt eller nån anna rör-guru som har lust att kika om ni tror att informationen är tillförlitlig?
Som jag förstod det så är det inte det, utan en sida som sysslar med rör produkter, men tillhandahåller information om Audio Innovations. Går man in på www.borderpatrol.co.uk så har de bara en länk till AI-prylar längst ned på huvudsidan.