Hoppas det nya året börjat bra för alla, själv går jag och grubblar över lite bas problem till mitt senaste projekt. -Och det var då jag kom och tänka på er! Alla likasinnade, härligt tokiga Hi-Fi nördar Vad jag letar efter är ett (par) basar, ca 10" bör spela ner till 30Hz,-3dB upp till 80Hz. Men dom ska helst klara sig med 25-30liter st.Jag är inte ute efter någon sunnkig disko bas utan väl detaljerad (hur mycket detaljer finns det mellan 30-80Hz?)high end bas. Reflex eller sluten låda spelar inte mig så stor roll så länge basen är ok.
Snälla ni hjälp mig! vad har ni för förslag?
Mvh AA
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Jag gräver igenom några Klang&Ton imorgon och ser vad de har testat sig igenom.... K&T sägs publicera lite friserade siffror för att smörja annonsörerna men en hint kan man få i alla fall.
Tack alla! det är alltid kul med nya infallsvinklar, ja har ju lite olika alternativ att kolla upp nu. Är det någon som kommer på något mer så är ni välkommna!
AA
Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Double A ordspråk. Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se