Ja skumkanter ruttnar....Om de är från 70-talet. Nya skumkanter behandlas så att de inte ruttnar sönder. Tekniken har gått framåt en del.
Köpt vart? Jo privatimport från Kanada. Vi gjorde ett gruppköp på 65 element av olika slag från Nuera Acoustics som har Tangband. Så för närvarande finns 6 st sådana 8" i Sverige.
/Frez
PS: Om någon är intresserad kan man tänka sig göra om det.
"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs."
NN: måste det vara en 8"? går det inte bra med en 10"? annars vet jag en 10" som har slaglängd som ni inte ens kunnat drömma om. Eclips titan basar.. en sådan 10" har slaglängd bort mot 10CM!!!!!!!! sug på den du
7.62cm? hur får du 1,5 tum till 7.62 cm? 3,75cm bör det ju bli.. inte så dåligt det heller.. Men sen är det ju frågan om det är xmax(riktig linjär) eller om det är xmax(mekanisk slaglängd).. Är det linjär slaglängd så är det ju megabrutalt för en tiotummare..
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
jo men då pratar vi inte xmax utan +/- slaglängd.. men i vilket fall är det ju imponerande.. men en tjock titankon och en extra tjock aluminiumspole måste betyda ordentlig massa.. så motor till rörligmassa förhållandet kanske inte är så imponerande. (som vanligt i billjudvärlden så inkluderas ju inga t/s-värden.. *suck*)
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
vad tror ni om denna basen då? Har ju samma sorts kon som XLS.. Peerless 220WR39/115HP-AL-LS (al betyder då kortslutningsringar i aluminium, och ls är "long stroke surround")
dock finns den inte på DST hemsidan så jag vet inga värden på den mer än de hifikit uppger på deras sida..