Author |
Topic  |
Imperial
Medlem i AÖ

2823 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 21:30:07
|
Imperial   |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 19:45:18
|
Inne sent i diskussionsförslagen men: www.selahaudio.com Fick lov att köpa hans modell "RC5" som kit om jag inte skvallrade....
Hans konstruktioner är mycket "allround".
Dessutom gör Rick gärna förbättringar/förändringar på sina konstruktioner om du ber honom om det. Exempelvis nya seas-värstingen "Crescendo" och nomex-koner i topp på modellen som kallas "RC4".
Massor av smakliga lösningar. Försök hitta någon god vän som bor i staterna så du kommer undan tråkig skatt/tull.
Har du inte för brott kommer det förhoppningsvis gå att provlyssna i Skåne efter sommaren.
Lycka till.
Mvh Pontus
|
Du når oss på Lazy Boy hær:
sales@lazyboyaudio.no
https://www.facebook.com/lazyboyaudio/
http://www.lazyboyaudio.no/ |
 |
|
kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 21:13:59
|
Jag tycker inte om Rick om jag skall vara ärlig. Det där var ruttet subjektivt och kanske nått man skall bortse från, men jag skulle inte lägga 25 lapp i händerna på någon som skaffade sig kunskaperna genom att fråga om dem på en epostlista för att sedan marknadsföra det som sina egna påkomster... |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
 |
|
ohmega
Member

4651 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 21:41:12
|
Om du mest är ute efter att bygga...bygg något du inte gjort förut...då lär du dig kanske mer
Horn kanske?...eller nåt annat mindre vanligt...dipoler har ju föreslagits...aperiodisk låda....eller nåt med slavbas..osv.
Edit: ...TL får man ju inte glömma att nämna..
Edit2: http://www.bd-design.nl/contents/en-uk/d84.html |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
Edited by - ohmega on 2007/02/07 22:06:11 |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 06:53:58
|
Vad hände, har du börjat bygga ännu, och vad bestämde du dig för i så fall? |
J. Ullberg |
 |
|
classe
Member

1625 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 19:32:00
|
vad blir det för mått mange, vill du ha tips på horn pma gärna finns mycket kul för lite pengar |
18 ska de va.
|
 |
|
H
Member

432 Posts |
Posted - 2007/12/08 : 23:03:48
|
Om jag hade byggt idag med den erfarenheten jag har och 25kkr i fickan så hade jag antagligen byggt ett system med de element som används i LTS trevägshögtalare och aktivdelning.
Något sådant här kanske: 4 basmoduler med det nya baselementet 2 sidosystem med 2st PX17-LTS och en AX2,5-LTS
Elementkostnad på ca 18kkr.
Men vad ska jag med ett sådant system? Kan ju inte använda mina nuvarande högtalare fullt ut.
...men ett par orion hade ju också varit kul... |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
 |
|
Jolojl
Member

835 Posts |
|
Hasse
Member

831 Posts |
Posted - 2007/12/09 : 15:26:45
|
Om jag inte va så lat och fattig så skulle jag bygga dessa! Tror att det är bland det bästa man kan bygga på egen hand. http://www.troelsgravesen.dk/ektagrande.htm |
Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg. |
 |
|
Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts |
Posted - 2007/12/13 : 03:49:36
|
quote: 4 basmoduler med det nya baselementet
Någon som vet vad som är så hemligt med dessa basar? De finns ju inte ens på SEAS hemsida om det är uppgraderingselementen som menas. |
J. Ullberg |
 |
|
MullBenkt
Member

1276 Posts |
Posted - 2007/12/13 : 04:26:19
|
Jag röstar för Soup, snyggare högtalare har jag ännu inte sett. Lär inte låta kattskit heller. Skulle vara kul att följa en byggtråd efter att ha sett vilka grymt fina byggen du har i ryggsäcken. |
 |
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2007/12/13 : 10:31:14
|
Det har väl stått still ett verkar det som. Fast att bygga tar energi, så ibland måste man ladda om. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Topic  |
|