mina CT62 diskanter kom idag. De ser lite tuffa ut tycker jag. De är ju kondiskanter och jag undrar om det är något man ska tänka på när man monterar dylika. Någon försänkning av dessa är väl nästan onödigt då kanten är ganska tunn (under 1 mm?). Ska jag använda någon tätning för dessa? Det är en ganska liten anliggningyta.
Komplettering efter att ha kollat på diskanten ifråga: Tätningslisten är nog lättast att sätta på själva diskanten i 'skarven' där den övergår från den plana anliggningsytan till där elementet går in i lådan. Försänkning är nog inte nödvändig.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Ok, tack. Det ser ut som jag får klippa till en lagon stor tätningslist, så att inte diskanten trycks ut. Det blir dock efter min Ugandavistelse...åker imorgon...
Idealiskt vore väl en upphängning som är mjuk men har extremt hög vibrationsdämpning? så att varken lådan eller elementet utstrålar ljud utan bara membranet.. Några förslag?
Rauna/Opus3 kör med byggsilikon, Casco 3995 (svart) och Casco 3920 (vit), för att montera element "flytande". Vanlig målar-/latexfog fungerar säkert lika bra.