Jag försöker köpa högtalar element i usa av en firma som inte går att köpa i sverige. Elementen är begagnade o jag vill ha dem kollade o fixade av en kille i ohio, men firman vägrar att skicka elementen till någon annan adress än min paypal adress. Jag försökte förklara att jag inte vill skicka dem 3 ggr över atlanten med tull o skit o risk att de förvinner eller skadas.
Varför är de så hel..tes jobbiga. Jag vet att förekommer stulna kreditkort osv.
Firman gör nog rätt i att bara skicka till paypal-adressen med alla bluffar som sker. Varför ber du inte killen i Ohio köpa elementen så kan du betala honom för elementen, kontroll och frakt?
Jag känner inte killen som skall kolla dem i usa , men han jobbar för för firman som tillverkar elementen. Jag har löst problemet med en kille som bor i samma stad som säljaren. Men när man förklarar för säljaren om problemet så hade han ingen förståelse.
quote:firman vägrar att skicka elementen till någon annan adress än min paypal adress.
Förstå din situation men jag tycker att dom gör rätt! Dom gör det dom kan för att förhindra bedrägerier. Förstår dock om du blir kinkig.
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"