HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenhet av Plinius 9100?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2007/02/14 :  22:55:08  Show Profile Send HEGE a Private Message
Lite intresserad av denna integrerade förstärkaren, någon som har haft möjlighet att lyssna? Är det föresten någon affär som säljer Plinius i Sverige numera?

Mvh

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/02/14 :  23:22:00  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Importör skall vara: TONKRAFT SCANDINAVIA AB

J. Ullberg
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2007/02/15 :  10:02:51  Show Profile Send bliss a Private Message
Hifi-stället har haft Plinius men kanske inte har det längre?

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Archelon
Member

86 Posts

Posted - 2007/02/15 :  15:33:56  Show Profile Send Archelon a Private Message
nix. tror inte hifistället hat kvar plinus...
tror dock att sontec säljer dem nu?

/ olle
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/02/15 :  18:41:49  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Som US importör av Plinius kan jag säga att 9100 låter väldigt bra, den har ett fint och delikat ljud, inget för hård rock mer för violin, cello och Jazz kvartett. Jag använder en 9100 tillsammans med deras nu utgångna Jarrah phono section. Jag har svårt att tänka mej bättre ljud för pengarna

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2007/02/15 :  20:32:17  Show Profile Send HEGE a Private Message
Sontec verkar ha några produkter från Plinius, dock inte just 9100 vad jag kan se.

Jag har hört Plinius i TONKRAFT SCANDINAVIA AB rum på mässor parat med Dynaudio, oklart om det var 9100 eller 9200 bara.

pederb: Vill du beskriva den lite mer? Vad är det som gör att att den inte är det självklara valet till hårdrock? Personligen lyssnar jag dock mest på sing & songwriter, blues och jazz... Men det är ändå intressant att höra brister/förtjänster. Har du föresten haft möjlighet att jämföra den med någon förstärkare i samma prissklass?

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000