Vill upptäcka ny musik och då tänker jag främst på musik eller inspirerade av från Balkan. Har själv musik av Goran Bregovic ("Zigenarens tid") och skulle vilja få lite fler tipps. Även nyfiken på nordafrikansk musik om någon har något förslag.
Bregovic har många skivor! Zigenarens tid är sound track från filmen med samma namn! Mer info om honom och hans skivor hittar du på hemsidan! Jag gillar soundtrack med Iggy Pop från Arizona Dream!
Han spelade tidigare i band som heter Bijelo Dugme (pop/rock) och dom hade konsert i Belgrad (även i Sarajevo och Zagreb) föra sommaren där var mer än 200 000 på den! Jag var en av dom men det var sämsta konster jag har varit på!!!
Här får du ett klipp ur min Shoppinglista! Det är blandat friskt så något tips kanske blir fel för din smak. Lyssna innan på allmusic.com.
Rough Guide to West African Music. Unwired: Africa (Rough Guide) #8221;The Rough Guide to the music of the Sahara#8221; (World Music Network RGNET 1153 CD, distribution: Bonnieramigo Desert Blues=Första ökeninspelningen Desert Blues 1 Chip tayler carrie rodriges red dog?í Omar faruk Alpha Vaya Diallo Badenmalu Guniea Afel Bocoum - Politique Niger Mali Junior Delgado.Original Guerilla music Emir Kusturica & The No Smoking Orchestra - Unza Unza Time Ayub Ogada - Kothbiro