HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-Träff & Loppis i Göteborg 21/4 2007 Frågetråd.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2007/04/18 :  20:33:47  Show Profile Send scorpion a Private Message
Inte för litet rum, tack !

/Erling

OB ... cd
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/04/18 :  21:26:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Alla rum är ungefär lika. Störst är lagerlokalen förstås...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/04/19 :  14:59:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nu har jag en fråga.

Det blir en stor träff, den största hittills tror jag. Det kan bli trångt och man får samsas i rummen.
Jag har funderat en del på rumsplaceringen, och det finns en sak som jag vill göra som kanske kan vålla diskussion.
Jag vill nämligen låta min vän Preben ha ett eget rum med sitt hornsystem. Det vill jag för att jag tycker systemet är något alldeles speciellt och det är också något som man i princip aldrig ser i butiker och på mässor. Orsaken är enkel, Prebens prylar väger närmare ett halvt ton tillsammans och han spenderar enormt med tid på att bära ut och in och koppla dessa jättegrejor... Han är en entusiast utan motstycke i mina ögon - när jag ringde upp och frågade: "Skulle du kunna tänka dig att ta med dina grejor på DIY-träffen?" så tog det nog inte ens en minut innan han svarade: "Ja, det kan jag la göra. Om nån hjälper mig att bära." Så den hjälpen har vi ordnat efter bästa förmåga.

Det finns ett utbildningssyfte här också som jag ser det, det här systemet spelar på ett sätt som de flesta inte alls är vana vid eller ens hört något i närheten av förut, så många får kanske en chock. I varje fall tror jag 90% av de som tar chansen att komma och lyssna kommer att få rejält vidgade vyer! Det beror som vanligt helt på vad man värdesätter.

Så till min fråga:
Tänker jag rätt när jag vill ge systemet ett eget rum?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/04/19 :  19:33:12  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Ser inget problem i det.
I vilket fall som helst så är det dig väl unt att bestämma, med tanke på allt jobb ni arrangörer lägger ner på detta.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2007/04/19 :  20:07:30  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Oj i år får man inte missa diy-träffen.Har aldrig hört ett hornsystem förut!!

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2007/04/19 :  23:23:42  Show Profile Send scorpion a Private Message
No problems, men lite elektronik går det väl in där också !

/Erling

OB ... cd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22008 Posts

Posted - 2007/04/20 :  11:06:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

http://www.pannrummet.com/main.html

Pannrummet är en låg-oddsare om någon skulle hamna i tidsnöd och inte komma ner för än vi hunnit gå från lokalen ikväll.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2007/04/20 :  14:28:24  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Behövs det bärhjälp eller annan hjälp på fredagskvällen?

Mvh Mikael

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/04/20 :  14:36:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Alla är välkomna i kväll också, som bärhjälp från efter 17 ungefär.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Peter A
Member

73 Posts

Posted - 2007/04/20 :  16:35:46  Show Profile Send Peter A a Private Message
Är det bara diy grejer som gäller till loppisen eller kan det vara kablar, förstärkare osv. också?

Peter Afzelius
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/04/20 :  17:04:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ta med det du vill sälja helt enkelt.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000