Author |
Topic  |
scorpion
Member

608 Posts |
Posted - 2007/04/18 : 20:33:47
|
Inte för litet rum, tack !
/Erling |
OB ... cd |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2007/04/18 : 21:26:56
|
Alla rum är ungefär lika. Störst är lagerlokalen förstås... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2007/04/19 : 14:59:53
|
Nu har jag en fråga.
Det blir en stor träff, den största hittills tror jag. Det kan bli trångt och man får samsas i rummen. Jag har funderat en del på rumsplaceringen, och det finns en sak som jag vill göra som kanske kan vålla diskussion. Jag vill nämligen låta min vän Preben ha ett eget rum med sitt hornsystem. Det vill jag för att jag tycker systemet är något alldeles speciellt och det är också något som man i princip aldrig ser i butiker och på mässor. Orsaken är enkel, Prebens prylar väger närmare ett halvt ton tillsammans och han spenderar enormt med tid på att bära ut och in och koppla dessa jättegrejor... Han är en entusiast utan motstycke i mina ögon - när jag ringde upp och frågade: "Skulle du kunna tänka dig att ta med dina grejor på DIY-träffen?" så tog det nog inte ens en minut innan han svarade: "Ja, det kan jag la göra. Om nån hjälper mig att bära." Så den hjälpen har vi ordnat efter bästa förmåga.
Det finns ett utbildningssyfte här också som jag ser det, det här systemet spelar på ett sätt som de flesta inte alls är vana vid eller ens hört något i närheten av förut, så många får kanske en chock. I varje fall tror jag 90% av de som tar chansen att komma och lyssna kommer att få rejält vidgade vyer! Det beror som vanligt helt på vad man värdesätter.
Så till min fråga: Tänker jag rätt när jag vill ge systemet ett eget rum? |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
 |
|
Boergars
Member

1641 Posts |
Posted - 2007/04/19 : 19:33:12
|
Ser inget problem i det. I vilket fall som helst så är det dig väl unt att bestämma, med tanke på allt jobb ni arrangörer lägger ner på detta. |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
 |
|
balrog
Member

391 Posts |
Posted - 2007/04/19 : 20:07:30
|
Oj i år får man inte missa diy-träffen.Har aldrig hört ett hornsystem förut!! |
http://balrog.true.ws/ hemsidan !! |
 |
|
scorpion
Member

608 Posts |
Posted - 2007/04/19 : 23:23:42
|
No problems, men lite elektronik går det väl in där också !
/Erling |
OB ... cd |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22008 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 11:06:09
|
http://www.pannrummet.com/main.html
Pannrummet är en låg-oddsare om någon skulle hamna i tidsnöd och inte komma ner för än vi hunnit gå från lokalen ikväll. 
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Mickeman
Member

688 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 14:28:24
|
Behövs det bärhjälp eller annan hjälp på fredagskvällen?
Mvh Mikael |
Think what's inside the box!
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 14:36:55
|
Alla är välkomna i kväll också, som bärhjälp från efter 17 ungefär. |
MVH Bernt Mitt system
|
 |
|
Peter A
Member

73 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 16:35:46
|
Är det bara diy grejer som gäller till loppisen eller kan det vara kablar, förstärkare osv. också? |
Peter Afzelius |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 17:04:42
|
Ta med det du vill sälja helt enkelt.  |
MVH Bernt Mitt system
|
 |
|
Topic  |
|