HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Handla på CDwow- tillkommer det extra kostnader.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/03/14 :  10:45:12  Show Profile Send poppen a Private Message
Priserna på CDwow ser lockande ut.

Men tillkommer det extra avfifter. Typ administartion, Post förskott etc.

Eller kommer den hem som CDon med inbetalningskort ??

Ni som vet och har erfarenheter dela gjärna med er.

Tack på förhand


Per

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/14 :  11:01:42  Show Profile Send matte76 a Private Message
Det tillkommer inga avgifter utan det du betalar är bara för skivorna. Frakt etc är gratis. Enda nackdelen med CDwow är lång leveranstid, oftast minst 1 vecka. Priserna väger dock upp det tycker jag

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/03/14 :  11:40:23  Show Profile Send poppen a Private Message
Men hur faktureras jag ??

Kommer det ett inbetalningskort med skivan ??
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/14 :  11:43:26  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vet inte, jag har bara betalt i förväg med VISA-kort. Beställer du på annat sätt antar jag att du får ett inbetalningskort med i paketet.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2007/03/14 :  11:50:43  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Ehm, det står ju på deras hemsida vad som gäller?

http://www3.cd-wow.se/faq.php

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/03/14 :  12:28:05  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag har handlat därifrån. Ingen vidare leveranstid (lång dvs).

Edit: kollade deras hemsida nu och enligt dem så
lades beställningen 16 Feb och den skickades 23 Feb

Upplevde det som längre. Minns inte vilken dag skivan kom med posten..
Väntar fortfarande på en artikel.

Betalade med kort.

Bättre är då (enligt mig) play.com

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/03/14 12:30:31
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/14 :  13:12:29  Show Profile Send matte76 a Private Message
vemsom: Priserna är generellt sett högre på play.com än på CDwow. Ett exempel: Neil Young - Live at Massey Hall (CD+DVD) som jag beställde på CDwow igår. Kostade 169 kr inkl frakt, 193 kr inkl frakt på play.com. Vet inte hur det är med leveranstider men tror inte det skiljer så mycket.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2007/03/14 :  18:10:30  Show Profile Send luften a Private Message
Jag har beställt ett 20 tal skivor från cdwow, å de flesta gånger har dom kommit inom 1-1.5 veckor.

Noterbart är att man kan beställa från vilket land man vill, priserna är ofta billigare på t.ex. .us sidan :)
I samband med visa betalningen kan man välja valuta, och skivorna skickas ändå från samma ställa oberoende varifrån man beställer (vad jag märkt iaf).

Det finns även en trevlig sida som jämför priserna på dom olika cdwow sidorna:
http://runob.seclan.be/

//air
Go to Top of Page

Fredrik x
Member

117 Posts

Posted - 2007/03/14 :  18:15:48  Show Profile Send Fredrik x a Private Message
Jag brukar beställa från CDwow och precis som föregående talare sagt är leveranstiden deras problem. Priset är svårt att hitta någon som slår däremot. Brukar beställa skivor i extraversion (inkl DVD mm) billigare än vad man får betala för den vanliga versionen från en vanlig internet butik.

Utbudet är ju dock lite begränsat i jämförelse...

Edited by - Fredrik x on 2007/03/14 18:16:45
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/03/15 :  09:18:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tidigare gick det att handla från play.com i dollar istället för euro. Då var det ofta mycket billigare.. Den möjligheten tog de bort.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/03/15 :  11:07:54  Show Profile Send Roq a Private Message
OT: Fortfarande betydligt kortare leveranstid än CDON som dock har ett mycket större sortiment. Ska man köpa nya skivor är CDWOW bra tycker jag.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/15 :  11:20:15  Show Profile Send matte76 a Private Message
Min erfarenhet efter att ha handlat många gånger på både CDwow och CDON är att wow har längre leveranstider än ON men lägre priser medan ON har bättre utbud.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/03/16 :  02:31:01  Show Profile Send KingX a Private Message
cdwow skickar väll från luxenburg (det står så på paketen iaf) därav den längre leveranstiden..
men i regel brukar det ta 1 vecka o få grejjorna från dom.. såvida det inte är slut..
cdwow är urusla på att meddela om saker inte finns i lager...

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/03/16 :  07:17:29  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Funkar klockrent, beställer mycket därifrån.. Leverens tiden tycker jag inte är farligt. den veckan är värt priset.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/03/16 :  16:06:45  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag har beställt många gånger från Cdwow. visst det tar tid, men du tjänar ca 50:- per skiva som ligger under nyheterna. Det blir några hundra om man beställer några stycken.

Nackdelen med play är att man kan åka på tull.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/03/16 :  18:50:30  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Nackdelen med play är att man kan åka på tull.

...men om det skulle hända får man full ersättning från play. Skivorna skickas från Jersey, jag har inte koll på hur det funkar men då ska väl egentligen ingen tull på? Hur det än är så var jag iaf med om att åka på tull på en beställning från play. Jag mailade dem om saken, blev ombedd att maila över en inscannad kopia av tull-"fakturan". Det tog några dagar, sen hade jag motsvarande summa insatt på kontot av play. Rätt bra stil tycker jag.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000