Author |
Topic  |
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2007/05/06 : 13:38:31
|
Smaken är som baken nin...jag fortsätter att lyssna på cd-skivan med njutning! eftersom jag tycker den låter bra.
Det är uppenbart att du ogillar cd som format och föredrar "vinylljudet". Jag tror du kan ta alla dina cd-skivor och jämföra de med vinylversionen och föredra vinylen i 100 % av fallen, inte bara skivorna i denna tråden. Jag gillar både och men avskyr vinyl hanteringsmässigt. Att byta låt och vända sida är en plåga och skivorna tar en massa plats. Och så knastrar det! Lite charmigt visserligen...jag har också en massa cd-skivor som har ett utmärkt ljud. Men många låter också dåligt, framförallt hårdrocksskivor och en del rockskivor. Tyvärr. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2007/05/06 : 14:02:45
|
Ja, du kan såklart fortsätta njuta, har inte sagt något annat. Dock är det svårt att komma ifrån den fysiska verkligheten när det inte finns dynamik så finns det inte dynamik. Nej, jag föredrar inte alls något form av "vinylljud" alltid över CD skivan. Jag föredrar ett dynamiskt, tonalt bra ljud som har djup och man inte hör massa trixande med EQ. |
 |
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2007/05/06 : 15:19:03
|
Nej, det kanske inte finns dynamik på skivan, men trots det upplever jag inte avsaknad av dynamik som ett problem på just denna skivan. Och tycker inte heller att ljudet är ljust eller tunt. Inte i min anläggning och rum åtminstone. Men visst finns det skivor som låter bättre, men många sämre också. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
Topic  |
|