HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Linn LK1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2002/11/27 :  12:13:33  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
någon som har någon erfarenhet av Linns LK1 försteg står den sig än idag på begagnat marknaden, är den värd 1500:- begagnad eller finns det andra bättre försteg för dom pengarna?

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2002/11/27 :  12:33:09  Show Profile Send Jonas a Private Message
Hade en sån en gång, tillsammans med ett Nad 216 och en H/K 710 cd spelare. Högtalarna var ett par Mirage M5. Kan inte säga precis hur den lät - det var ett tag sen - men jag kommer ihåg att jag tyckte att den var ett fynd för de 3500 jag gav för den (har jag för mig), den skulle väl kosta en massa mer ny sades det. Jag var rätt nöjd, trots bök med kablar eftersom dn bara hade DIN in och utgångar (förutom RIIA då). Jag var nöjd ända tills jag av nån anledning köpte ett Rotel RC 972 försteg (kommer inte ihåg exakt av vilken anledning jag bytte), vilket lät bättre på alla punkter. Det kostade knappt 4000:- om jag inte minns fel. Skulle tro att detta Rotelsteg går att få beg för ca 2000, och torde då vara ett bättre köp än en LK1 vilken faktiskt har en hel del år på nacken...

MVH

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/11/27 :  17:42:30  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Har haft LK1. RIIA-steget är bra, lågbrusigt och fint. Rent allmänt och helt subjektivt tycker jag att LK1 låter lite "vinyl", även när man spelar CD. D.v.s. det låter ganska snällt och avrundat och kanske lite luddigt, men aldrig skärande vasst eller tröttande. Gillar man den sortens ljud är det nog ett bra köp, särskilt om man vill spela vinyl också.
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/11/27 :  18:05:25  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag har LK1 och är väldigt nöjd med det även om jag skulle vilja ha en Kairn gav 4000 för min när jag köpte den men det var ju några år sedan.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/11/27 :  20:10:35  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag hade faktiskt en tills i somras. Har man inte alltför höga "hifiambitioner" så kan gamla Linn och Naimgrejer låta kul.

..i alla fall för 1500-5000Kr.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2002/11/28 :  07:44:46  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
tack så mycket alla ni som har svarat!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000