HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 QRS Nova med rörförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/03/17 :  10:35:46  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Efter en lång väntan finns nu äntligen QRS Nova färdiga för provlyssning hos Akkelis Audio.QRS Supernova har fått fina vitsord för sin makalösa dynamik, framförallt i mellanregistret. Nova har ett mellanregister i samma serie som baselementen och den har en lite annorlunda bestyckning av basarna. Den låter därmed väldigt homogen och sammanhållen och istället för att spela lika djupt i botten som SuperNova spelar den i mina öron lite rappare i basen. För dom flesta lär även djupet i basen räcka till mer än väl.



På Arkenmässan spelade JJ 323 ihop med Merkurius II och en del besökare som fick chansen att lyssna (efter stängningsdags) tyckte att denna kombination presterade mässans bästa ljud. Nu finns chansen att höra JJ 323 med sina muskulösa 20 watt ta greppet och Nova. Ett lite annorlunda partnerskap mot det normala, men enligt mina öron väldigt välljudande.

Välkommen för provlyssning


Stefan

www.akkelisaudio.com

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/03/24 :  20:31:02  Show Profile Send Lech a Private Message
Kan tänka mig en euforiskt upplevelse.

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Transient Design
Member

287 Posts

Posted - 2007/03/26 :  15:18:22  Show Profile  Visit Transient Design's Homepage Send Transient Design a Private Message
Tack Stefan för en trevlig provlyssning på Nova med New Orleans-inspirerad glad-Jazz! Mycket trevligt faktiskt. Till och med min vanligtvis svårflörtade sambo verkade finna njutning i denna anläggning!


www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000