Det här med bättre förr stämmer litegrann. En konsert som etsar sig kvar 20-30 år var braaa. Högt i alla tider stämmer också. Efter min första Popgala, Hep Stars 66 pep det i skallen, kul tyckte jag och morsan. På 70-talet på en Budgie konsert lirade de så sanlöst högt att ett öra sprack.
När Chaka Khan var på skeppsholmen i stockholm. En höjdare.
Det var jobbvecka och jag åkte ned efter jobbet bara för henne (25 mil) på vägen hem 04:00 på morgonen sprack ett hydraulrör från pumpen i min BX.
Men vad gjorde det,jag hade sett Chaka Khan live.
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Peter Gabriel på WOMAD-festivalen i Bath 82. Hade hela sitt vanliga band förstärkt med Ekome på trummor samt Peter Hammill på b-vox. Simple Minds var "förband".
.....och Bernt, tack för dom underbara filmsnuttarna på Zappa
tycker att det oftast är den senaste som är bäst! men några sticker ut som t ex gangstarr -99?! i köpenhamn med afu-ra som förband när de inte hade släppt platta än!! samt depeche mode förra sommaren på stadion i sthlm!!