HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 PJ Harvey "The peel session 1991-2004"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/03/23 :  09:41:23  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Kan starkt rekommendera denna skiva med lite skramlig rock. Har fastnat lite över soundet på trummor på senare tid, och på denna skivan finns det attack och ljud från trummorna som faller mig i smaken. Påminner lite om "garage-inspelning" där trummorna verkar få lite överhand, men det kan ju vara så att de helt enkelt inte kört materialet genom en kompressor som masteringsteknik, jag vet inte. Men å så gott det låter :-D Personligen skall jag nog leta efter fler "peel sessions" för det verkar vara bra inspelningar (BBC studios).
Verkligen synd att Mr. Peel inte längre finns kvar att göra fler inspelningar, om detta är hans signum.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/23 :  09:47:50  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bra ljud på denna skiva? Är det cd-versionen du menar? Bra musik med bra ljud på cd är ju tyvärr inte så vanligt numera...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/03/23 :  09:55:05  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Japp, CD-versionen. Fick skivan igår och har inte lyssnat så mycket än (typ 1 varv genom PC och hörlurar) men jag är gillar den starkt, trummorna låter liksom lite som "Jazztrummor" hmm.... konstig referens..... Men lite som trummor från garagebandsinspelningar, låter lite som om de står i ett inte allför dämpat rum. Om jag förstått det rätt är också "Peel Sessions" känt som speciella och bra inspelningar och denna skiva gavs ut nu i samband med att Mr. Peel gick bort, det var så jag fick reda på att den fanns.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:56:57  Show Profile Send Kilgore a Private Message
PJ Harvey brukar ha skönt sound på sina skivor.

Har ni lyssnat på To bring you my loveplattan låt 3 Workin for the man?
Den feta distade djupbasen kan få lösa saker i lyssningsrummet att spela med, underbart :)
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=10:e8ogtq9znu45

Har faktiskt tänk att inhandla just denna Peel session-skiva

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000