HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Type O Negative's nya ute :)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2007/03/22 :  18:04:48  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message


Dead Again finns att köpa nu, första intrycket är inte en 10, men "man vänjer sig nog"... haha.
Jag är väldigt svag för bandet i sig. Pete Steele... whoa!

Några fler som köpt den?

Stereo Audio

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/03/22 :  19:26:09  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Spelat den nästan oavbrutet sedan i Fredags då den släpptes i Sverige.
Tycker den förenar det bästa från de 3 senaste fullängdarna. Klart bättre än den förra musikaliskt och betydligt intressantare. Inte lika mörk och tung som World coming down och något tuffare än October rust. Kan det bli bättre? Den växer snabbt även om jag kände en lättnandes suck redan efter första spelningen. De fortsätter att anstränga sig musikaliskt och produktionen är bra som vanligt både vad gäller arrangemang och mixning/mastring. Peter Steele som är över 40 år gammal har jag för mig verkade lite pliktskyldigt blasse på förra skivan, men nu finns inga spår av det. Kenny hickey sjunger mer än vanligt och det blir en intressant blandning sångmässigt då Peter och Kenny är vokala motpoler.
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2007/03/22 :  20:20:52  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Den växer snabbt helt klart... Tycker dock till och från att den känns lite utslätad, men jag tror att det tar ett tag innan man hänger med i melodier och får en uppfattning om helheten i låtarna.

Stereo Audio
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/03/22 :  22:32:51  Show Profile Send Hornta a Private Message
Helt klart en bra skiva.

Väntar en ny "Black No1" och "Christian Woman" som är helt underbara varje gång man lyssnar på dem

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/23 :  09:53:43  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Smakprov på skivan finnes på http://www.myspace.com/typeonegative för den nyfikne...

För min del måste jag säga att jag blivit besviken på de senare alstren, jag älska gothmetal med tycker Type O får till det endast när de kör sitt långsamma och ödesmättade stuk. Deras snabbare låtar känns lite krystade ibland. Jag håller ner mina förväntningar på den nya en aning och sätter mig med "Bloody kisses" tills någon jag känner köper den nya så jag får låna...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/03/23 :  12:27:56  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Ovanligt mycket Sabbat passager på denna skivan. Både den typen av ödesmättade låtar som efterfrågas, men även tunga långsamma stick inlagda i snabbare låtar som ger en skön landning/blandning. Mer temposkift i musiken!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000