Som sagt ingen aning, det kommer vara en(y-kopplat på out på försteget) Behringer ultradrive DCX1496 samt ett rörsteg(där kan jag nog få vilken in impedans jag vill).
Men behöver jag såna ringar runt varje däck som jag sett på vissa sidor? Mini-L verkar inte ha samma koppling som svalanders shunt.... eller också fattar jag bara inte.
Ok, har inte haft ett rörsteg på sen jag köpte försteget, däremot solidstate klass AB, class d . Det kommer ett rörsteg till topparna snart, men hade tänkt köra bryggade LM4780 till basarna.
quote:Jag har byggt ett försteg åt en kompis sista tiden. I försteget monterades en attenuator från NLE, med fasta motstånd. Försteget är i princip likvärdigt med mitt eget, förutom volymkontrollen som i mitt eget är en Alps Blue. Skillnaden i upplösning är dramatisk och till NLEs fördel. Jag har upplevt den här skillnaden förut vid ett annat tillfälle då jag byggde åt en annan bekant men då trillade inte poletten ner ordentligt. Först nu har jag begripit hur viktigt det är med en bra volymkontroll, det verkar göra större skillnad än vad jag kunnat föreställa mig.