I USA (absolut Sound) och Tyskland (Stereoplay referens) är denna CD ansedd som kanske värdens bästa onebox CDP. Snygg som attan. Någon som har lyssnat på den?
Mycket intressant: när man inte kan hitta på något annat sätt att vara annorlunda än alla andra, så satsar man på remdrift! C.E.C. driver visst med samma skivpelare-koncept... av historisk-nostalgiska skäl? Ett måste för en sann vinylfantast?
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Burmester är en tysk HIGH-END tillverkare som har alla i high-end anl ingående delar. Jag har läst om dem i Amreikanska och Tyska tidningar.Såvitt jag vet finns det ingen svensk generalagent men det beror nog på att deras priser börjar där vi tycker att riktiga high-end prylar börjar bli för dyra sedan försvinner priserna ut i stratosfären. mvh JMlab
Rem-driften är inte p g a nostalgiska skäl, utan ska vara bästa metoden enligt dom själva. Dom enda två digitala producter som är Class 1 rankade i TAS. Nästan så en vinyl älskare som jag skulle vilja lyssna på dessa.