HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Köptips: En billig handöverfräs
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2002/11/30 :  18:06:41  Show Profile Send henricsson a Private Message
quote:
Originally posted by divander

Billiga frässtål kan man inte lita på. Jag har varit med om att de inte ens är raka. Sen om dom är raka så håller dom skärpan som ett par skriskor som åks med på en betongrink.

Jag köpte en fräs på Rusta för 299:- Den verkar var ok, men den har inte lika många och bra inställningar och funktioner som de som ör lite dyrare. Jag kan tänka mig att den räcker för mina behov. Någon högtalare och något annat till hushållet i bland.

Jaså funkar Rusta-fräsen? Hörde att den var helkass.. Jag misstänker att MDF inte är ett trevligt gods o hyvla Hade hellre haft en trekantsslip eller nåed ist.
Hur slipar ni ner MDF? Jag kan bara få utsågat / cm.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

smiler
Member

60 Posts

Posted - 2002/11/30 :  19:24:45  Show Profile  Visit smiler's Homepage Send smiler a Private Message
Man får vad man betalar för, ska ni använad maskinerna mycke så köp inte sånt skit....

//Thomas
Go to Top of Page

Heffaklumpen
Member

71 Posts

Posted - 2002/11/30 :  19:36:06  Show Profile Send Heffaklumpen a Private Message
Ingen som har provat Ferm från Jula? Hur är annars Black & Decker? Går själv här i köptankar. Vill inte köpa för dyr men vill dock ha tillräckligt bra kvalitet så att den duger som en hobbymaskin något år framöver.
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/11/30 :  20:37:48  Show Profile Send celef a Private Message
Ja, vad skall man satsa på (det är ju trots allt bara en hobby!)?

http://www.bauhaus.se/data/flyer/3/SWP02BAU48.pdf

Drömmen!!

sound pollution
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/11/30 :  21:12:43  Show Profile Send Nagref a Private Message
I brist på pengar för att införskaffa den nedersta så tror jag på den översta med den kullagrade geringslinjalen...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000