HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nine inch nails nya "year zero"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/04/18 :  14:24:58  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Verkar väldigt lovande! Minst sagt...

Har lyssnat igenom en gång och tycker att det nog är det bästa de gjort hittills. Trent Reznor har dessutom varit generös nog att lägga ut ALLA låtarna i sin helhet på http://www.myspace.com/nin gå in och lyssna, torde vara det bästa sättet att få folk att köpa skivor - att göra musiken tillgänglig så att man blir sugen.... fungerar iaf på mig.

Mer om skivan finns att läsa på:
http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:wzfrxz85ldje

Som vanligt tycker jag att NIN är bäst när de låter både trasigt och vackert på samma gång. På Year zero har gitarrerna fått stå tillbaka för ett mer fragmentariskt och elektroniskt format till skillnad mot förra skivan "With Teeth" som var rakare (och relativt ojämn tyckte jag). Skönt är också att få slippa Trents introverta malande om "ingen tycker om mig" och texter om utanförskap vilket jag funnit enahanda i längden... Istället är temat för hela skivan om ett framtidsscenario i USA där den kristna högern tagit över år 2022... Med andra ord är skivan konceptuell och jag är såå svag för dylikt...

Kom ihåg att också köpa NIN:s "The fragile" och David Bowies "Outside" när ni ändå är i farten... Och varför inte Tools "10.000 days" - skivor med samma förmåga att greppa lyssnaren och suga in denna från första till sista låt där allt blir till en hypnotisk helhet...

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2007/04/18 14:30:50

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/04/18 :  15:17:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Låter klart som man ska ta en lyssning på denna skiva.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/04/19 :  15:07:09  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Yepp! Rekommenderas, som sagt, lika ljummen som jag var över förra NIN-skivan, lika entusiastisk är jag över den nya!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/04/19 :  17:15:44  Show Profile Send nin a Private Message
Har lyssnat massa gånger på skivan nu i drygt 2 veckor och den är mkt bra, som vanligt. Blir ett köp när vinylen kommer.
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/04/20 :  11:59:35  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Hm, Nu har jag lyssnat på skivan ett antal ggr via myspace, och jag har faktiskt, tro det eller ej, svårt att tycka att "year zero" är bättre än "downward spiral", vilket jag tycker är det bästa av det jag hört.
Är det något fel på mig då, eller är jag en traditionalist då det gäller NiN?

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/04/20 :  12:32:45  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Inte alls, Downward spiral är en toppenplatta.

För min egen del känns det som att Year Zero är en skiva som kom i rätt tid och rätt plats för mig. Jag var helt enkelt sugen på en sådan här platta... vem vet vad jag "listar högst" om ett halvår?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/04/20 :  13:17:52  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Jo, sådant kan man förstå att det händer ibland. Jag känner även jag att det har släppts en himla massa bra musik sen årets början, men det är väl för att jag (efter [del] på min mp3 samling ) inte har den hårdrockssamlingen som jag vill ha.

Därför blir nästan all musik som jag nu köper av det hårdare slaget. Men oj så mycket mer man uppskattar musiken. Det blir nog en beställning av Year Zero, även fast jag kanske borde prioritera lite annan musik. Så bra var den, även fast det i mitt tycke inte är det bästa

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/04/20 :  13:30:48  Show Profile Send B-200 a Private Message
sitter och lyssnar nu och visst de första spontana intrycken är att den är bättre än "with teeth" men ej lika bra som de tidigare alsterna faktiskt. Allt är objektivt

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/04/20 :  14:20:48  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Allt är objektivt



A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/05/07 :  00:54:45  Show Profile Send Roq a Private Message
Ska bli kul att lyssna! Har varit ljummet intresserad av förra skivan.

Edited by - Roq on 2007/05/07 00:55:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000