| Author |
Topic  |
|
|
Wilderwein
Member

534 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 19:36:08
|
hallå alla! Hoppas detta kan vara till glädje för någon.
1. Starsailor "love is here" en bra skiva rakt igenom, de påminner lite om coldplay kan man säga men ändå inte. Soundet kan beskrivas så här. lite brittpop med melodislingor av piano. (bra ljudkvalite)
2. Nitin Sawhney "prophesy" en jäkligt bra "bakgrundsskiva" alltså perfekt bakgrundsmusik, men vill man testa dynamiken i sitt system passar den utmärkt till det också. Gillar man Massive Attack och /eller potishead kan detta vara ett bra allternativ. (mkt bra ljudkvalite)
3. Maxwell "urban hang suite" enligt mig hans bästa skiva hitills. Den lämpar sig bra till att testa "Detaljerna" i systemet, en riktigt bra skiva rakt igenom. (mkt bra ljudkvalite vissa låtar helt suveränt ljud)
4. India Arie "Acoustic soul" en soul skiva med en ganska ny artist som släppt sitt andra album ganska nyligen hon sjunger grymt bra och det är en riktigt bra skiva att sova till, spår nr 8 är inspelad på ett sätt som ger en fantastisk live känsla. (Ljudkvalite = suveränt)
5. Madrugada "The Nightly Disease" en anorlunda skiva från norge. Det är många (om ni ursäktar uttrycket) "coola" låtar på denna skiva tex spår nr 1 påminner lite om nick cave. (ljudkvalite = ok)
6. Tracy Chapman "collection" en bra skiva där hon handplockat sina bästa låtar genom tiderna självklart är ljudet bra och gillar man tracy är detta ett bra sätt at få de flesta klassikerna på. Vissa låtar lämpar sig utmärkt till att testa sin anläggning med. ( mkt bra ljudkvalite vissa låtar suveräna)
7. Erik borelius "Guitar" en riktigt bra skiva om man gillar stålsträngad gitarr. Kan bli lite jobbigt att lyssna på i längden men låtarna håller hög klass och ljudkvaliten ligger på topp. Han är väldigt tekniskt duktig som gitarrist, lite åt preston hållet men ändå inte. (ljudkvalite mkt bra)
8. thivery corporation "the mirror conspiracy" en ruskigt bra skiva i stil med tex Zero7. denna fungerar bra som bakgrunds musik eller som sitta och lyssna skiva. (ljudkvalite mkt bra/suveränt)
9. Nickelback "silver side up" en bra skiva som är lite typiska amerikansk om man får säga så?? Jaja jag blev iaf positivt överraskad av denna då jag bara hört låten "how you remind me" på radio.Dn låten är en utav de sämsta på hela skivan tycker jag. Fick denna skiva som present om ni undrar varför jag köpte skiva om jag inte gillade låten jag hört på radio.
Hmmm blev mkt det där.. tror det var allt... Ha det bra alla och om ni undrar något om dessa så skriv hit så kanske jag kan svara. Wilderwein |
|
|
redestad
Member

264 Posts |
Posted - 2002/12/03 : 03:05:15
|
Hej!
Blev lite nyfiken på Nitin Sawhney så jag läste om skivan på All Music. Har du jämfört med skivan innan, Beyond skin? I fall att, hur skiljer de sig, vilken tycker du är bäst? Du skrev att ljudet var mycket bra, hur står sig ljudet mot Massive attack t e x? Mycket sub-bas? Gillar genren mycket och då främst Portishead, Massive och Morcheeba så detta verkar ju vara något som skulle kunna funka. Kul att hitta tips om ny musik!
Hälsningar
Redestad |
Edited by - redestad on 2002/12/03 03:06:14 |
 |
|
|
Wilderwein
Member

534 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 17:27:22
|
hejsan! jodå jag tycker absoöut att ljudkvaliten når upp till massive och portishead. nej har inte lyssnat på beyond skin och kan därför inte utala mig om det.. jag har ingen sub själv men visst kanske ljudet kommer mer till sin rätt med en sub.(om man gillar djupbas) jo kolla gärna upp honom mer... Wilderwein |
 |
|
| |
Topic  |
|