HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nya modeller från Audio research
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/07/09 :  16:52:31  Show Profile Send bjorn a Private Message
Audio Research har släppt två nya rörslutsteg med retrodesign, kallade VS55, (2x50W) och VS110, (2x100W). VS55 har redan testats av Ken Kessler i Hifi News med gott resultat. Priser: 35.000:- för VS55 och 56.000:- för VS110.

Finns även ett matchande försteg kallat SP16. Detta finns i två olika versioner, med eller utan phonosteg. Priset är 29.000:- för SP16L, (linestage), och 35.000:- för SP16, (med phonosteg).

mvh

Björn Wiman
Audionord AB

Björ

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/07/09 :  17:08:30  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Se där ja - dom ligger inte på sofflocket!

Hur går/gick det för deras integrerade maskin? Dom hade nån för några år sedan iaf - jag fick då för mig, när jag presenterad för den, att det borde vara nått som skulle "gå bra".

Är den gamle gubben kvar och konstruerar eller?

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/07/09 :  18:15:09  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
ARC har i det där försteget använt 12AX7 som inte av ARC använts på ett tag.

Undrar hur lång tid det dröjer innan MkII kommer

mvh

Joe Morello

-Time Further Out-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000