Hejsan söker ett par lite mindre golvare eller ett par stativare för max 2500kr till flickvännen. Det kan vara beggat men jag har ingen aning om vad som är bra eller dåligt. Har sneglat lite på cantons burkar men samtidigt har jag svårt att tro att man kan få mkt väljud ur deras billiga burkar. Så alla förslag är intressanta
Ja dynavoice hörde man på mässan i gbg å det lät otroligt bra till pengarna. M-65 verkar vara en riktigt grym högtalare men tyvärr är den för stor. Synd annars för den ser ut att kunna uppfylla hennes krav på å spela högt. Det som är kringutrustning är en st carver pa-slutsteg på 2x150w rms å till det hela har hon en st audiopro subwoofer som tar dom sista oktaverna Sen kör hon en dator som musik-källa
Hur är audiopron respektive monitoraudion när det gäller att spela högt? Hon spelar ganska högt ofta. Hon lyssnar mer på popmusik kan man säga. Hon vill ha en högtalare som är ganska rolig att lyssna på och som har en varm karaktär. Delning tänkte jag köra vid runt 70hz till subwoofern och ingen delning på topparna. Har tidigare haft ett par audiopro focus sa-4 å prövat men dom var på tok för klena i basområdet runt just 70-100hz så dom bottnade ganska kvikt. Sen är det ju heller inte fel med en högtalare som är lite dynamisk av sig. som sagt där finns resurser så länge högtalaren inte dippar under 2ohm. Det slutsteget är ganska krästet när det gäller impedans
Har nu lyssnat på infinity beta 20 och don spelar mkt bra. Sen har jag även tittat lite på klipch högtalare och dom som hört dem säger att de är grymma biohögtalare men att till musik så låter dem inte lika bra.