En kompis ska köpa förstärkare och högtalare. Han kommer att använda dem till sin iMac som han spelar allt från. Nu har han kassa multimediahögtalare + en dålig sub. Dessa spelar inte äns högt nog för att vara godkända .
Frågan är nu om ni har några tips på en förstärkare och högtalare. Kompisen har ett litet rum så högtalare i bokhylleformat hade inte varit fel.
Han är inte heller någon audiofil så pris har ganska stor betydelse. Dock ska de nya systemet låta MYCKET bättre än kassa multimediahögtalare (multimediahögtalare är btw ett sjukt roligt/dumt ord.
Högtalarna och stärkare ska också klara att spela ganska högt (behövr inte vara högt nog för att spränga hundar, men... ).
Mac-länken fungerar inte. Det är också tänkt så att han ska kunna bygga ut stereon med cdspelare och liknande om han vill. Så några speciella mac-prylar kanske inte är att satsa på.
Okej, tack för tipset. Dock så har jag bara hört ett par AudioPro och de var inte så heta.
Själv har jag ett par Acoustic Energy Ages One (stavas hur?) som jag tycker är helt okej. Antar att något åt det hållet skulle vara trevligt. Dock så tillverkas inte mina högtalar mer.