HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Göra en egen hörlursförstärkare i miniformat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2002/12/01 :  19:29:07  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag är så trött på att min MD inte kan spela utan distortion vid höga volymer, speciellt på tunnelbanan när man vill kunna "överrösta" alla som sitter och pratar...

Finns det någon slags mini batteridriven hörlursförstärkare man kan tillverka själv?

Jag har ingen alls koll på hur man gör såna här grejer men men tillräckligt intresse och internet så klarar man allt anser jag

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/12/01 :  19:33:50  Show Profile Send celef a Private Message
Haru kollat upp denna eq/booster från Koss:

Finns på Ljudia för 395:-

"Equalizer/booster för den som vill ha högre uteffekt ur sin walkman MD eller CD. Perfekt för bla discjockeys som behöver EQ till hörlursuttaget eller att höja effekten på hörlursuttag som har för låg effekt. Equalizer/booster med 3 bands EQ & volymkontroll. Drives med 3 st AAA batterier som räcker 15-20 timmar. (Batterier medföljer ej). 3,5 mm kontakter."

sound pollution
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/12/01 :  19:36:22  Show Profile Send n/a a Private Message
Denna:
http://headwize2.powerpill.org/projects/showproj.php?file=cmoy2_prj.htm

Kan byggas i miniformat...
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2002/12/01 :  19:38:09  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
oj vilka snabba svar! :) tackar så mycket! det roligaste skulle ju helt klart vara att bygga en själv, fast det kanske är smidigare att köpa en...
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/12/02 :  09:26:53  Show Profile Send CDP a Private Message
Eller denna från meier-audio som finns som en byggsats:

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000