sonus fabers stativare guarneri homage eller memento är ju snygga (och dyra!!!) även om de är mer traditionella högtalare. tycker de har en klassisk design som passar både i en modern skandinavisk och mer ombonad eller klassisk miljö... http://www.sonusfaber.com/index.html
Sedan gillar jag B&Ws signatur 805 i tigers eye finish. Slank och blank!
Sedan är jag djäkligt svag för BOs högtalare som faktiskt börjat låta rikigt nice med den nya serien... rynka inte på näsan direkt utan åk och lyssna :), du kommer att bli positivt överraskad!
Dessverre strekker de seg nok godt over 20K men deres WAF fortjener alikevel å vises, ingen klager har kommet på det paret som står her hjemme Dessverre synes ikke den flotte carbon strukturen så godt på disse bildene.
og slik ser de ut ifra front..
og skulle noen undre hva det er som henger ned under så er det denne, en isobarik bass med tunede porter, kortet er snudd på hodet...
Wilson-Benesch "Discovery".
mvh
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Man får tacka för kommentarer och tips, sjukt mycket högtalare finns det att välja på. Som det ser ut i dag så lutar det åt ett par vita Final sound 300i samt en sub till detta. Det kan nog bli riktigt snyggt gentemot resten av vår inredning i huset samtidigt som jag så klart hoppas att det kommer låta bra också. Än en gång tackar jag för tips och ideer.
PS: Kalsongerna har suttit på hela tiden om än lite löst ett tag, men så är det väl i de flesta hem. Man måste ju kompromissa lite och detta tror jag kommer bli en förträfflig sådan.
Äsch, varför göra en sak så krånglig. Om ni har kommit överens om Final sound 300i så skaffa sådana. Det är en drömhögtalare. Att gå ner sig i träsket med alternativ är bara ansträngande och otrevligt. Jag hade själv valt Final av alla alternativ, eventuellt jämfört me Magnepan. Planar speakers ARE good.