Någon (minns ej vem) har givit omdömet; "Den låter som en riktigt riktigt bra rörförstärkare".
Själv har jag inte hört någon rörförstärkare så jag kan varken dementera eller bekräfta, jag tycker bara att det låter förbaskat bra.
Jag säljer förstärkaren då småbarn kommer att få gå före musikintresset i ett par år i vilket gör att det känns dumt att ha allt för kostsamma prylar i racken.
Ingen som har några frågor om skick, prestanda, pris eller nåt?
Lite svar på frågor jag har fått samt fler bilder.
Förstärkaren köpte jag i november 2003. Den hade då jag köpte den varit ett demoexemplar hos Esoterisk-Hifi i Uppsala. Antagligen (jag vet inte så jag gissar bara) har den varit deras demoexemplar i minst ett år.
Jag registrerade min 5-åriga (60 månader) garanti hos Lindemann Audiotechnik den 8 december 2003 så garantin gäller till den 8 december 2008.
Jag har inte haft några problem med förstärkaren bortsett ifrån att delar av texten på fjärrkontrollen börjar bli lite nött efter ett minst sagt flitigt användande.
En bild på fronten från en annan vinkel. Det är av någon anledning svårt att göra förstärkaren rättvisa på bild.
En bild på fjärrkontrollen, här syns även den slitna texten vid den röda Power knappen och volym upp/ned.
Baksidan på fjärrkontrollen där batteriluckan sitter fast med insexskruvar.