Har ett litet problem jag skulle vilja ha hjälp med att lösa. Det är så att jag söker en hifimöbel med 2 alternativt 3 hyllor till min CD-spelare och mitt slutsteg. Problemet är att slutsteget (Pass Labs X350) är ganska stort, tungt (cs 70kg) och platskrävande. På sikt kanske CD:n uppgraderas, men i nuläget har jag inga planer varken på försteg, LP eller något annat. Måtten på steget är 19"x11"x22" eller 48.26cm x 27.98cm x 55.88cm, MEN steget blir varmt så det är att rekommendera att i alla fall ha minst 10cm ovanför steget. Några tips?
Har funderat på att bygga själv, har till och med gjort en ritning, men problemet är tiden, jag jobbar enormt mycket och på fritiden har jag massa annat som måste hinnas med.
Jag kör med Solid Tech Rack of Silence som jag gillar för sin flexibilitet. Finns både "heavy duty" hyllor och en lättare variant. Klarar mitt Krell BPB 200 steg med lätthet. Hyllorna kan också fjäderupphängas och hela racken kan kompletteras med alla möjliga dämpningar. Nackdelen är att det inte är riktiga hyllor utan X-plan så det är svårt att få vissa prylar att hamna rätt om man använder orginalfötterna.