Hej! En liten fråga om råd... När jag kom hem efter semestern hade en läcka i taket släppt in vatten över mina whiskyflaskor - givetvis var det de dyraste och finaste (3st Port Ellen, 1 Caol Ila och 4 Ardbeg,bl.a en 30-årig...) som både emballaget och etiketterna har möglt upp, på
Cd-skivorna stod under och av ca 1000 så har ca 300 fått buckliga omslag ellr att omslagen har torkat fast i konvoluten. Ung 200st e helt förstörda.
Jag har givetvis anmält till fastighetsägare och fsk-bolag. När jag tog min fsk på Trygg Hansa så var jag mkt noggrann m att få CD:na fsk till fullvärde såsom frimärkssamlingar etc.
Dessutom tror jg att läcka funnits tidigare, för där finns spår i skåpen sedan innan...
Tips och råd emottages gärna!
// En mkt bitter Henrik
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke
Vad är det för råd du vill ha? Du har fullvärdesförsäkrat och anmält det. Nu är det väl bara att vänta och se? Se bara till att dokumentera skadorna ordentligt, det som kan strula är om du blir bollad runt bland olika handläggare på Trygg Hansa.