HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vet någon vart man kan hitta Sara K?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/12/06 :  12:52:18  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag har lyssnat på en skiva för ett bra tag sedan som jag tror hette Waterfalls. Artisten var Sara K, det vet jag. Hursomhelst, jättebra ljud på den skivan och musik hade ett oroligt gung för att bara innehålla gitarr, sång och bas (tror jag).

Jag har velat köpa den skivan men inte hittat den någonstans, vet någon vart man kan hitta den

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/12/06 :  13:21:39  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Om det är samma Sara K som går att hitta på
www.allmusic.com
så finns det ett par skivor på Skivhugget i Göteborg, även postorder,
www.skivhugget.se

/Jonas
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/12/06 :  13:22:41  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
finns dock ingen skiva som heter waterfalls i hennes katalog men kanske finns något annat bra

/Jonas
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/12/06 :  13:45:34  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Det var just waterfalls som jag sökte, så tyvärr.
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/12/06 :  14:40:45  Show Profile Send linkan a Private Message
Kolla på http://www.klubben.net de har några Sara K på Chesky.

Linkan

Go to Top of Page

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2002/12/06 :  15:21:23  Show Profile Send bjorre a Private Message
Hmm.. jag beställde just den skivan från någon 'konstig' firma. Kommer inte ihåg vart just nu. Får kolla på fakturan hemma. Tror det var nånting med stockfish records eller nåt sånt.
Fick tipset nånstans här på forumet.. En sökning här gav dock inga träffar.

Edit; hittade länken nu; http://creative-audio.just.nu/

/Mvh Björn

Edited by - bjorre on 2002/12/06 15:25:51
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2002/12/06 :  21:03:18  Show Profile Send redestad a Private Message
Merkurius:

Jag kan berätta att det visst finns en skiva med Sara K vid namn Water Falls. Den ligger på Stockfisch och är från 2002, helt ny nästan med andra ord och ljudet är helt otroligt vilket verkar vara regel vad det gäller Stockfischs släpp. Exempelvis anges inspelningsutrustning, bl a 28-bitars referens-AD-omvandlare(!) och alla instrument som används benämns vid varje låt i konvolutet. Jag fick min skiva genom Jörgen på Ultimate (0492-158 48), så prova där så ordnar han säkert gärna ett exemplar.

Känner du till några andra liknande singer/songwriteralster med fantastiskt ljud? Kan för övrigt tipsa alla om Caroline LaVelles skivor, tokbra helt enkelt både musikaliskt och ljudmässigt. Bland annat finns rejält med djupbas, framförallt på Spirit (William Orbit producerar), som får rummet att vibrera med rätt utrustning, förmodligen ganska knepiga frekvenser för många anläggningar att återge. Mycket "fräckt" och skapar ett extra mäktigt fundament till den mycket atmosfäriska musiken och hennes underbara röst. Stark rekommendation - hör med Jörgen om dessa också om du är intresserad, lite svåra att få tag på vad jag förstår. Ha det bra!

Hälsningar

Redestad
Go to Top of Page

Ddur
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/12/06 :  22:29:07  Show Profile Send Ddur a Private Message
Hej
Water Falls / Sara K finns att köpa på klubben.net under länken Skivklubben / Mixdisc.
Jag har köpt denna fina skiva där för 169 kr + porto.

Alfen
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/12/07 :  17:07:54  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hittat den!!!

Tack för hjälpen Ddur, och er andra också för den delen.

Det var förövrigt hos Jörgen i Vimmerby som jag hörde den. Första gången var hankan i golvet, helt underbart ljud! Såg att den var inspelade med B&W Nautilus 801 som monitorhögtalare, mäktigt värre. Fråga mig inte varför jag inte köpte, men du går den ju tydligen att få tag i till ett vettigt pris.
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2002/12/09 :  23:51:36  Show Profile Send ulf a Private Message
Sara K skiva HOBO är känd för sin bra ljudkvalite och användes för några år sedan på olika mässor av utställare.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000