Jag har en Analog maestro första generationen. Jag misstänker att den läcker ut likström i ena kanalen KVITRAR svagt i bakgrunden. Mendet sprakar som en brasa och när jag ändrar volymporten snabbt. felet finns både i hörlursstärkaren samt förstärkaren.
VAd kan det var för fel. Endast en liten kondensator eller är det en strömtransformator. Den har en transformator per kanal. Kostar säkert en stor slant att fixa.
Det brukar "alltid" sitta en kondensator på utgången på cd-spelare. Om du vet vilken kanal det är så är det lätt att hitta kondensatorn. Har du en multimeter kan du mäta om du får ut likström.
det är vänster kanal som sprakar när jag drar på volymporten. Både i hörlursförstärkaren liksom förstegets volym port. Därav tror jag det är likström som läks ut. Att byta en elekrolyt är ju inte så svårt. men det finns så många i den.
Om det sitter en kondensator på utgången så sitter den med stor sannolikhet precis innan RCA-kontakten. Det är inte säkert det är en elektrolytkondensator just där iomed att det är en rätt känslig punkt. Kan du öppna och ta bilder?
Har ingen digital kamera, Men stort tack ändå. Ska titta en gång till och se om jag hittar en. I så falll måste jag byta både vänster och höger för att få samma ljud bild. Kodningar kan ha olika ljudbilder inbillar jag mig. Jag kann ju ha fel.
LÄmnas in på verkstaden i dag. Allt ligger ju på samma kretskort. kanske uppgraderan med att byta ut kondesatorerna till torra typ Sanyo Os_Con. En starkare nätdel till transporten kan inte det heller skada eller varför inte även halvledarna dioderna. Nätbrunn till en bättre guldplätterad typ Laroad.